Pobierz aplikację
apple app store
  • Home
  • Regulamin Programu Karta Chełmianina

Regulamin Programu Karta Chełmianina


§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa warunki wydawania i użytkowania „Karty Chełmianina”, zwanej dalej „Kartą”.
  2. Organizatorem Programu „Karta Chełmianina” jest Miasto Chełm, zwane dalej „Organizatorem”.
  3. „Organizator” w ramach realizacji Programu „Karta Chełmianina”, zwanego dalej „Programem”, wydaje „Kartę Chełmianina”.
  4. Karta potwierdza uprawnienia mieszkańca, któremu została wydana, do zniżek, ulg, zwolnień i innych przywilejów udzielanych przez jednostki organizacyjne Miasta Chełm, spółki miejskie, inne jednostki i instytucje publiczne, kluby sportowe i podmioty niepowiązane z Urzędem Miasta Chełm, którzy przystąpili do Programu na podstawie złożonej Deklaracji przystąpienia do Programu „Karta Chełmianina”, zwane dalej „Partnerami”.
  5. Karta jest dokumentem identyfikującym osobę uprawnioną do korzystania z Programu, w formie dokumentu z tworzywa sztucznego, zwanego dalej „Kartą plastikową” i/lub jako dokumentu mobilnego prezentowanego z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego oraz aplikacji mObywatel, zwanego dalej „Kartą w aplikacji mObywatel”.
  6. Do korzystania z „Karty Chełmianina” w sposób mobilny, poprzez aplikację zainstalowaną na smartfonach będzie wykorzystywany system teleinformatyczny oraz aplikacja mObywatel, o której mowa w art. 19e - 19j ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r, poz. 57).


§ 2. Zasady przyznawania i wydawania „Karty Chełmianina”

  1. Użytkownikiem Karty może być osoba, która spełnia warunki niniejszego Regulaminu oraz zaakceptuje jego postanowienia.
  2. Karta może być wydana na podstawie złożonego wniosku o jej wydanie, który określi Prezydent Miasta Chełm w drodze zarządzenia.
  3. Kartę mogą otrzymać:
    1. osoby zamieszkujące w mieście Chełm;
    2. osoby pełnoletnie, które rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Chełmie, jeżeli w zeznaniu podatkowym wskazane jest miejsce zamieszkania na terenie Miasta Chełm;
    3. dzieci wspólnie zamieszkujące i pozostające na utrzymaniu osób, o których mowa w pkt 1 i 2 do ukończenia przez nie 18 roku życia lub do ukończenia przez nie nauki, nie dłużej niż do ukończenia 26 roku życia.
  4. W przypadku ubiegania się o wydanie Karty dla dzieci wniosek musi być złożony przez osobę dorosłą – rodzica lub opiekuna prawnego dziecka.
  5. Dziecku, które nie ukończyło 7. roku życia nie przyznaje się Karty, a uprawnienia do korzystania z ulg lub zniżek oferowanych przez Partnerów Programu przysługują na podstawie Karty przyznanej rodzicowi lub opiekunowi prawnemu.
  6. Wniosek o wydanie Karty lub wniosek o jej przedłużenie składa się w formie papierowej w siedzibie Organizatora lub elektronicznie z użyciem profilu zaufanego, profilu osobistego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego na adres e-mail Urzędu lub za pośrednictwem ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej Miasta.
  7. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w § 2 ust. 3.
  8. Wnioski rozpatrywane są według kolejności wpływu.
  9. Karta wydawana jest bezpłatnie.
  10. Karta jest wydawana na czas określony, okres ważności Karty wynosi 3 lata.
  11. Ważność Karty można przedłużyć, składając stosowny wniosek o przedłużenie ważności Karty w siedzibie Organizatora.
  12. Zmiana danych osobowych Użytkownika Karty wymaga wydania nowej Karty. Do wniosku o wydanie Karty, złożonego w formie papierowej należy dołączyć wydaną wcześniej Kartę.
  13. Karta ma charakter osobisty i nie może być użyczana bądź odstępowana przez jej użytkownika innym osobom.
  14. Użytkownik Karty plastikowej zobowiązany jest do jej ochrony przed utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.


§ 3. Partnerzy Programu

  1. Partnerem Programu „Karta Chełmianina” może zostać podmiot, który złoży Organizatorowi Programu wypełnioną deklarację przystąpienia do Programu, której wzór określi Prezydent Miasta Chełm w drodze zarządzenia.
  2. Wykaz Partnerów Programu oraz oferowanych przez nich zniżek publikowany jest na stronie internetowej Miasta Chełm.
  3. Partner może zrezygnować z udziału w Programie poprzez złożenie pisemnego oświadczenia do Organizatora Programu.
  4. Wysokość ulg, zniżek, rabatów, uprawnień i preferencji określana jest indywidualnie przez Partnerów.
  5. Koszt uprawnień udzielonych w ramach Programu finansowany jest we własnym zakresie przez Partnerów Programu.
  6. Korzystanie z uprawnień udzielonych przez Partnerów Programu możliwe jest tylko za okazaniem Karty plastikowej lub Karty w aplikacji mObywatel.
  7. Partnerzy Programu mogą zweryfikować tożsamość osoby posługującej się Kartą plastikową na podstawie okazanego przez nią dokumentu potwierdzającego tożsamość, a w przypadku dzieci z legitymacją szkolną lub w przypadku młodzieży z legitymacją studencką. Nie okazanie Karty plastikowej wraz z dokumentem, o którym mowa powyżej jest równoznaczne z rezygnacją z uprawnień przysługujących Użytkownikowi Karty.
  8. W przypadku utraty uprawnień do korzystania z Karty jej Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Organizatora o utracie uprawnień do korzystania z Karty wraz z jej jednoczesnym zwrotem.
  9. Użytkownik Karty może korzystać tylko z aktualnie obowiązujących zniżek, ulg i innych przywilejów, które znajdują się w wykazie publikowanym na stronie internetowej Miasta Chełm.
  10. Uprawnienia z tytułu posiadania Karty nie łączą się z innymi uprawnieniami chyba, że zostanie to wskazane przez Partnera Programu.


§ 4. Postanowienia końcowe

Organizator prowadzi rejestr wydanych kart.